en kaffe med runk, tack!

utspelade sig 26 maj 2008

I dag har jag snusat och druckit kaffe som om jag skulle dö imorgon. Med en vag yrsel och ett illamående som resultat - inte helt oväntat.
Efter att ha spenderat fredagen med två busslaster bögar är jag alldeles matt. Och jag inte sen med att njuta av min förkärlek till kvinnor.

Följande scenario utspelade sig på en fullsatt uteservering på Avenyn strax efter klockan 13 på lördagen:

Bög nummer ett råkar tappa sin sked på marken varav han plockar upp den och suckar irriterat.

Bög 1 : Åh, jag tappade den på marken. Är det någon som har en extra? (efter att ha scannat av bordet och insett att ingen av oss andra i sällskapet satt på en extra sked, sköljde bög 1 av den med sitt iste.

Bög 2: Du har väl haft smutisgare saker i din mun än den skeden (och sedan följer ett fan-vad-jag-är-rolig -och-fyndig-på-en-och-samma-gång-skratt).

Bög 1: Det har du rätt i. Jag har haft hur många smutsiga kukar som helst mellan dessa läppar (och här faller Bög 1 i ett hysteriskt skratt).


Ansikten på lördagsflanerande göteborgare och glada turister vändas åt vårt håll och där satt jag och inte visste om jag skulle skratta eller gråta. Dock valde jag att inte skratta utan började frenetiskt pilla på min mobil och låtsades som om jag råkat hamna i det högljudda sällskapet av misstag.

Tre minuter senare blev Bög 2 "sugen" och begav sig i väg till video look på andra lång för att dra en tarzan efter kaffet.

Det var droppen som fick bögbaljan att rinna över. Så hals över huvud tog jag mig ut till ön och fristaden där mamma sedan frenetiskt följde turordningen i Eurovison med hjälp av GT:s lista - ibland är det skönt att se hur papperstidningen fyller sin funktion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0